torsdag 27 oktober 2011

En bra dag!

Idag är en dag då jag vaknar utan bra förutsättningar....dottern har varit astmasjuk hela natten och jag själv känner halsont och ont i huvudet, regnet duggar ner utanför fönstret....Skulle funka att bara låta rullgardingen vara neddragen och dra tcket över huvudet igen och få mysa med min dotter nära intill i sängen.
Men å andra sidan Om jag går upp och tar tag i dagen så kan ju dagen bara bli bättre och bättre när man startar med noll i positiva förutsättningar, eller hur?

Jag väljer att ta tag i det och ge mig upp, tar en stor tallrik med blåbär (så vi håller halsontet borta) och börjar sakta vakna till...
Dottern har jag inte mage att skicka iväg till skolan efter en sömnlös natt så hon får bli min hjälpreda idag!

Nu har vi genomfört en halv arbetsdag och ska strax ge oss av för att inhalndla frukost till 15 personer osm imorgon kommer delta på vår yoga och frukost på jobbet, mysigt när medlemmarna uppskattar aktiviteter vi gör på Korpen.

Ikväll blir det till att ta en långpromenad med barnen i skogen och njuta av alla höstens underbara färger.

Imorgon blir det fredagsmys i Simhallen och på lördag tror jag vi ska spela badminton, jag och barnen för första gången, får se hur det går....spännande.

Hopas ni alla där ute mår bra och att ni njuter av den underbara hösten, se till att vara utomhus och aktivera er så länge det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar