lördag 3 juli 2010

Lördag!

Åh vad jag önskar att jag hade ledigt idag......verkligen!
Få njuta av sommaren. Det är redan sååå varmt i sommarsverige idag! Åkte till jobbat vid 7.30 i morse och det var alldeles varmt och jag ville inget heller än att bada redan så dags. När jag kom fram till jobbet strax innan  klockan 8 så visade det sig att jag inte uppmärksammat att vi har ändrade öppettider på sommaren så jag började inte förrän 9 egentligen, puh. Jag städade o ch gjorde gymmet klart sedan tog jag en promenad i värmen och lyxade till min lördag med att köpa frukost på ett mysigt fik. Satt redan en del människor på uteserveringarna. Carpe Diem
Vilken sommardag vi alla går till mötes idag, hoppas många av er får njuta av bad och sol och ledighet.


"Det blir en dag på stranden, molnen har dragit förbi, vi sjunker ner i sanden, låter dagen få bli som den blir. Det kanske blir en lunch i skuggan, en siesta - vad vet jag?....."
Kan det bli mer sommar än så?

Blir det för varmt och ni svalka er så är ni välkomna ner till gymmet, här nere i källaren är det svalt och skönt, än så länge i alla fall.

Denna underbara sommarkväll ska jag fira 2 av min allra bästa toppvänner som fyller 30 år!!! Kommer bli en underbar fest, med sång, Dans, trubadur, grill, gräs, lekar, underbara vänner, bus och inte minst överraskningar. Tyvärr kan jag inte berätta vad för överraskningar, ifall Mallan Brallan går in här och läser men jag lovar att ni ska få veta! Åh vad jag längtar, så jobbigt hålla tyst ibland ;)

Igår kom Sanna och Alle med barn hem till oss på lite öl och vin, de är så härliga. Man märkte knappt av barnen, de lekte o ch lekte tills de stupade i soffan och somnade tätt intill varandra alla fyra, så underbart!
Mina barn börjar bli stora, gäller att ta vara på stunderna med dem för studnerna kommer aldrig mer tillbaks så länge man inte gör dem till ett minne och stannar man inte upp och njuter så har man inte gjort ett minne.
Min underbara tjeja, Stina, som ger mig sååå mycket Glädje i livet hade sin sista dag på dagis igår....sorgligt lämna ett så fantastiskt bra dagis efter så många år. Nu ska hon börja på 5 års grupp uppe på skolan, det kommer hon fixa galant, trots att som hon själv säger, är lite Pirrig :-)
Underbara Olle gjorde sin sista dag på 5 års gruppen igår och har nu flyttat upp och ska börja förskoleklass, det är Stort! Nu är det slut på våra underbara mysmorgnar som vi njutit så av. Olle ska vara i skolan 8 varje morgon...

Men först väntar en 5 veckors lång ledighet för dem då jag hoppas de ska få underbara lata dagar med lite semesterresor och sköna dagar i husvagnen.

Ha nu en alldeles fantastisk dag, och ta vara på varje minut. Livet går inte i repris så fånga dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar