torsdag 10 juni 2010

Den blomstertid nu kommer.......


Stod i fönstret på jobbet idag och kikade ut på massa med barn som firade skolavslutning i Ljungsbro. Alla i sina finaste kläder, föräldrar med kamerorna framme...allt omringat med underbar grönska. Helt ljuvligt.
När jag hör Den blomstertid nu kommer eller Idas sommarvisa så kan jag inte hjälpa att jag blir sentmental, tycker det är såååå fint!
Tur jag inte blev lärare för att uppleva detta och samtidigt ta avsked, som jag också upplever känslomässigt så skulle jag nog inte gett barnen en glädjefull upplevelse.....

Syrener och liljekonvaljer på detta är som gjort för nostalgi.

Barnen som jagj idag beskådade klarade sig från regn, Lycka.

Hoppas alla glada studenter imorgon också klarar sig från regnet, blir ju så mycket mer stämingsfullt om det åtminstone får vara uppehåll. Det är ju bara en gång i livet man upplever denna dag och hur mysigt är det med champagnefrukost på en blöt gräsmatta i trädgårdsföreningen? När man kan sittá på en filt och skåla i morgonsolen?

Håller tummarna att ni alla får fint väder imrogon,

Själv ska jag och mina barn bege oss till Vadstena Klosterkyrka och titta när mina härliga syskonbarn går ut åttonde klass. Laddade för sommarlov!
Ska bli såå mysigt.

Lördagen ska jag inleda med Pumprealese i Ljungsbro ev, sedan blir det åka av, eller cykla iaf för då behöver jag en långrunda.....Om jag inte ska köra pump så siktar jag på Tjejvättern! Vi får se hur det blir.

Ha nu en underbar sommarlovshelg allesamman!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar