söndag 20 juni 2010

MÅÅÅÅÅÅÅL!

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!

Vi gjorde det! Det var mycket mycket nära att jag bröt loppet redan i Gyllene Uttern, efter 8 mil...
Mina växlar pajade i Hästholmen, bara 4 mil efter start vilket gjorde att jag fick trampa på tyngsta växeln runt hela Vättern, FY vad tungt det var.....men tack vare Älskade Mia Gröndahl så kom jag i mål. Detta är första gången som jag ens överväger att bryta men efter att jag tog beslutet att fortsätta köra (tror inte jag nånsin hade kunnat ta beslutet att bryta, det är nåt man inte gör om man inte bokstavligt går sönder) så  fanns aldrig mer tanke hos mig, kör bara tänkte jag. Nu vet jag innebörden av växlar hur mycket man behöver dem. Fy tusan vilken kramp jag haft i 26 mil helt galet. Fick massage av mina höftböjare i Hammarsundet och det gjorde underverk coh var såååå behövligt.
Det var ett tungt lopp även på sätt att vi kom och såg flera olyckor och det tar hårt på psyket hos mig, hatar att behöva se skador, blod, ambulanser och allt runtomkring. Vi såg en olycka  som bil och cyklister var inblandade i och då kommer genast tankar och bilder upp från den olyckan som skedde i början på 2000-talet då en cyklist som kom i mål och sen satte sig framför ratten för att köra norrut och då mötte de cyklister som fortfarande cyklade. Killen bakom ratten somnade och sedan körde han in i en stor klunga och flera cyklister dog.....Usch så tragiskt. Nu får man skriva på ett kontrakt att man inte tänker köra bil under 6 timmar efter målgång.
Helt klart var detta min tyngsta runda och jag är såå glad jag gjorde det igen! Längtar redan till nästa år att få köra på mer och orka mer, ha en hel cykel :-)
Fler av oss som körde ihop hade det tungt på olika sätt.....Johanna mådde dåligt så hon spydde i Karlsborg sedan måste hon lite bättre. Mia tyckte det var tungt bitvis också och var lite trött på slutet.
Anne, Anna och Marcus som körde Vätternrundan för första gången gjorde fantastiskt bra jobb, så underbart.
Det bästa av allt på hela rundan var mottagandet i MÅL, mina underbara vänner från Medley stod med MEDLEY flagga på mållinjen., EN picknickkorg med smörgåsar, champagne, choklad och melon, Tårarnabbara rann när jag fick se dem Vilka vänner man har på sitt jobb, helt underbart och de gör mig sååå lycklig,. Vet inte hur jag ska kunna ge dem tillbaks den glädje de ger till mig...

Nu ska jag åka till min husvagn, grilla lax, ta ett glas vin, njuta av barn, kanske ta ett dopp i kvällssolen och bara vara!

STORT TACK för allt stöd ni betyder så mycket mer än ni tror!

Kram

2 kommentarer:

  1. Otroligt bra jobbat! Jag är imponerad...Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt som ni kämpar. Ändå såg ni näst intill oberörda ut i mål! Jag fattar inte! Eller så va det flaggan som gjorde susen ;)
    Puss på dig vännen*

    SvaraRadera