onsdag 6 januari 2010

Cykel, älskade cykel!

I dagarna två så har jag cykeltränat(inomhus,"spinning")! Åh jag måste säga att jag Älskar verkligen att cykla. Cykelträning är min absoluta favorit inom träning.
Längtar sååå efter att få ge mig ut på landsvägarna ihop med Scott!
Gå njuta av en varm sommardag med klarblå himmel, gröna ängar och trevligt sällskap. Bättre än så kan det knappast bli!
Inför den årliga cykelturen till Smultronstället i Söderköping, för att avnjuta en god glass, kommer jag dock ta reda på öpettiderna så vi slipper bli besvikna igen....förra året tog vi den 5 mil långavägen dit i ösregn och när vi kom fram så fick vi till vår förargelse se att de stängde 5 minuter tidigare,snacka om besvikelse! Etter besök på macken för värme, varm choklad och en varm korv så satt vi på våra sadlar för att ta oss an 5 mil hemåt.
Ösregnet hade slutat och vi fick vara med om den mest underbara solnedgång jag nånsin skådat....helt plötsligt hade vi glömt hur arga vi var över att Smultronstället stängde framför ögonen på oss. Detta är träningsmagi på hög nivå kan jag lova!!!!
Vi tjejer blev helt lyriska och kunde inte titta oss mätta på det röda stora klotet som sakta sänkte sig brevid oss, för det var så det kändes, att solen var alldeles, alldeles nära oss! VI försökte få killarna förstå vilken upplevelse vi just var med om men de sa bara -Jaa, den var fin! Och sedan fortsatte de sina diksussioner om något helt ointressant..... Inte lustigt att vi tjejer och killar inte alltid kan kommunicera på samma nivå!

Som sagt, jag längtar efter nya upplevelser på cykeln och se fram emot en härlig vår och sommar med min Scott, somjag hoppas få uppgradera till Bianchii inom ett par år! :-) Kommer jag under 10 timmar på Vättern så är jag lovad att få byta upp mig, en utmaning jag kommer satsa på om 1 eller 2 år, då jäklar!

Älskar verkligen denna vinter när den är så här fin men våren och sommaren är något speciellt med när den väl anländer. Vilken förmån vi har att vi bor i ett land med fyra årstider!

Imorgon satsar jag på en vilodag. Tänker ta en simtur i Simhallen eller en promenad runt ån, beroende på hur kallt det är!

Har ätit en fantastisk god laxsoppa med bröd till ikväll, riktigt lyckat!

Nu ska jag snart krypa ner och läsa en bra bok!

Sov gott och se till att njut av sömnen så ni orkar vara aktiva imorgon!
kram

4 kommentarer:

  1. ÅHHHH!!! Vilka minnen! Den solnedgången glömmer man inte i första taget! Bianchin ser fram emot att ge sig ut med Scotten när den vaknat ur vinterdvalan ;-)

    Så det blev laxsoppa i alla fall! Gott! Själv hade jag kalkongryta serverad när jag kom hem. LYX! :-) Lycka till imorn så ses vi på fredag! KRAM! Johanna

    SvaraRadera
  2. Verkar som ni hade en trevlig tur. Hoppas nattsömnen var god och kanske ett besök från mamma/mormor är på schemat idag.

    SvaraRadera
  3. Vem längtar inte till smultronstället ;) Även om jag personligen tycker Bosses är snäppet bättre :)

    SvaraRadera
  4. Krizzy, du tar bilen istället va??? Kram

    SvaraRadera