måndag 4 januari 2010

Skoter på fjället!

Jag måste erkänna att jag var såååå Anti till att åka 90 mil tur och retur på 2 dagar. Tyckte rent av att det var idiotiskt speciellt när de gick ut med klass 1 varningar på både Smhi och vägverket,men jag hade inte så mycket att säga till om i detta fall..
När jag 13 timmar senare och 90 mil längre upp i landet sitter på en skoter uppe på fjället så måste jag erkänna att det var värt varenda liten sekund i bilen.

Det är verkligen frihet och lycka att få åka skoter en härlig vinterdag. Tyvärr var det dock nästan för kallt så turen kunde inte bli så lång men de timmar jag fick var underbara!!! Hade min Stina med mig på min skoter och hon tycker det är minst lika roligt som sin mamma :-)
Klarblå himmel, en sol som lyser över fjällen och sakta sjunker ner genom skogen och snö överallt......vad mer kan man begära??
Hade såå gärna stanat kvar och åkt skoter och skidor ett par dagar men jobbet kallar, jag ska ju ha semseter om 7 dagar :-) då blir det löpträning på Teneriffa istället. Kontraster!

Lägger in lite bilder på skoterturen ikväll så ni får se hur härligt det kan vara i fjällen.
Skulle gärna flytta till Åre och få njuta av ett aktivt liv. Tänk så smidigt att bara titta ut på morgonen och kolla in vädret och fråga barnen, vad vill ni göra idag? Skidor, skoter, klättring, cykling, skridskor, simma, träna.....Allt finns på gångavstånd... Så härligt... Hoppas dendagen kommer!

Nu ska jag ta hand om en sjuk Stina innan jag åker till jobbet där Functional Moves står på schemat 17.00, Välkomna!

Ha en underbar dag!

1 kommentar:

  1. Den dagen kommer kanske så småningom även om det skulle vara tråkigt att ha er så långt bort! Kram

    SvaraRadera