måndag 4 januari 2010

Functional Moves, jihaaa!!

Idag har det äntligen varit en "vanlig"arbetsdag igen! Tänk att få ha sitt största intresse som jobb. Det är verkligen en förmån i livet att få jobba med träning och människor.

Idag har jag haft Functional Moves pass, det var riktigt skoj. Fick köra utan mikrofon men det kan vara bra ibland så man får träna på att använda sig av quing..glöms lätt bort annars när man har rösten att tillgå. Utmaningen blir att lyckas få gruppen motiverad och peppad utan att använda sin röst....
Hoppas jag lyckades nå fram till deltagarna i alla fall.

Har fått ett mycket trist telefonsamtal där jag fick reda på att en kär fd kollega från ett tidigare jobb har gått bort, alldeles för tidigt, alldeles för ung.... Underbar människa som hade hela livet framför sig, framför allt som mamma då hon hade två små knottar.
Har gett mig en tankeställare och jag är tacksam att jag inte vet vad som väntar i framtiden, utan att jag måste lära mig att ta vara på varje dag som om det vore den sista. Våga visa kärlek till nära och kära medans man kan. Njut av livet och alla tillfällen som ger dig glädje! Små som stora...

Att träna och äta bra kost är ju faktiskt den investering som vi alla borde ge oss själva....finns ju bara ett exemplar av varje individ så det gäller att vårda oss själva. Eller hur?

Träna och äta bra är en väldigt billig och livslång investering som borde vara självklart för de flesta av oss.
Bättre sent än aldrig dessutom :-)

Nu ska jag snart gå och sova och ladda inför morgondagen då jag ska börja på vår anläggning i Ljungbsro! Spännande och utmanande!

God natt allesamman!

Mina tankar går till min fd kollegas nära och kära!! All styrka till er! KRAM!!!

2 kommentarer:

  1. Jag vet att det aldrig är för sent. Ska försöka att bättra mig, kanske ska åka till Ljungsbro, inte mycket längre än till Sporthallen i Motala? Även jag sänder styrkekramar till din f d kollegas anhöriga.

    SvaraRadera
  2. Klart att vi, Krita och du samt jag träffas en kväll/natt för att förkovra oss i bloggandet. Vi får bestämma ett datum som passar oss alla tre

    SvaraRadera