fredag 12 februari 2010

Regeringen suger!

Åh, våga hata regeringen just nu!

De har tagit ett beslut att det INTE blir någon Polisutbildning denna intagningsomgång. Det finns redan 20.000 poliser i Sverige och då är man inte i behov av fler anser regeringen. Så ansökan skjuts upp......

Känns fruktansvärt hopplöst jut nu och jag sitter här och deppar lite, känns verkligen inte som om det är meningen att jag ska få chansen att uppfylla min dröm som jag haft sedan barnsben. Ångrar lite att jag inte sökt tidigare i livet, men jag har hela tiden tänkt att jag vil känna mig "mogen" för uppdraget och känna att man samlar på sig erfarenheter från livet som jag tror att man har glädje av i sitt yrke som Polis. Tror att det är en fördel om man har lite med sig i sin ryggsäck och inte går direkt från gymnasiet ini Polisutbidningen, som många faktiskt gör idag. hur ska man annars kunna sätta sig in i olika personer situationer somman kommer möta på dagligen inom yrket. Knarkare, misshandlare, misshandlade, skadade....tror att det är bra om man kan relatera till sig själv och egna händelser och upplevelser här, men det är min filosofi.
Tänk om jag sökt istället för fritidsledarelinjen när jag gick min Idrottsprofil på Valla då kanske jag hade varit Polis som arbetat i 10år redan nu.....men jag fick judå höra att det var br att läsa den innan, att den var ett bra komplement till Polishögskolan och det var ju med det syftet som jag läste mina 2 år till fritidsledare(vilket jag inte ångrar, då det var 2 helt underbara år) och att ha jobbat med struliga ungdomar har lärt mig massor.
Å andra sidan hade jag säkert lärt mig mycket under dessa år som Polis också....
Jag Bitter, nej inte ett dugg.....ha,ha,ha

Men som jag brukar försöka tänka, man ska inte lägga energi på något man inte kan påverka, eller hur?

Jag får föröka släppa detta nu och bara låta Ödet bestämma men Polis det ska jag bli, somehow, someday!

Nu ska jag sitta i möte med jobbet hela dagen, inte min melodi riktigt. Som tur är så ska vi träna lite också, Afro Power Dance ska vi få köra, det ska bi skoj!

Igår körde jag Functional Moves i Ljungbsro och sedan fick jag köra RPM på kvällen i Linköping, det var grymt härligt!

Tur jag har en tjejkväll att se fram emot ikväll, Stina (dottern) ochjag ska gå på Disney on Ice! Först After Work med Cola med en av hennes favorittjejer Julia....

Kram på er och trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Ha en mysig tjejkväll och regeringen kanske ändrar sig igen!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hmm... jag lyckas ju sådär, men ville bara säga att jag är ledsen för din skull, men keep on dreaming, vännen! kram

    SvaraRadera