fredag 5 mars 2010

Arga deltagare!

Usch, sitter här framför datorn och är ledsen och lite arg, aaahhhhh.....

Idag på mitt lunchpass i Cykel så fick jag stans j-la utskällning mitt under passet.
Två arga deltagare som skällde och skrek inför fullsatt pass att de tyckte musiken var alldeles för hög!
Till saken hör att vi i salen har ett Sound Ear öra som visar grönt om man ligger på en rimlig nivå och gult om den varnar för att man börjar närma sig för högt(man kommer ibland in i gult i refräng eller vid extra peppning) och sedan lyser det rött när man kommer upp i en ljudvolym som är skadlig för örat. Jag höll mig till grönt och kom in i gult ibland men komma in i gult vid kortare tidsintervaller.
Dessa två personer (ett par i 60 års åldern) satt och pekade att jag skulle sänka hela tiden men jag påvisade att jag höll mig inom "rätt" marginaler.
Tillslut började de skrika och sedan gick de demonstrativt av sina cyklar och skrek och gick fram till mig som instruktör och fortsatte skrika. Jag sa då åt dem att jag inte ville de skulle förstöra passet för de andra 22 deltagarna utan att jag ville skulle ta diskussionen utanför salen efter passet, de smällde igen dörren och gick..... Tror ni min motivatioen för att fortsätta passet var på topp nu? Svaret är NEJ men det var ju bara fortsätta! Arg och ledsen!

Tror ni vågade vänta 15 minuter tills jag var klar? Nej, de fegisarna smet iväg på en gång innan mitt pass slutat.....Fegisar! Kan man inte stå upp för sina åsikter kan man lika gärna hålla tyst.

Nu är det bara för mig att invänta samtal från "the boss" som dom garanterat redan kontaktat...De har gjort så förr....

Tur att de andra deltagarna är så underbara och gulliga och överöste mig med fina ord efter passet!!!
TACK underbara Medleykunder!!!!!

Jaha , bra start på helgen känner jag.....lr inte!

Nu ´ska jag ta en välbehövlig dusch och samla lite positiva tankar och hitta lite styrka igen!

Stor kram till er alla där ute i Vintersolen!
Lämna gärna en kommentar....

6 kommentarer:

  1. Du vet att du e bäst !!synd att jag inte va me, för då hade de inte fått skälla på min kompis, men de kan ju gå nån annanstan å cykla om det inte passar (naturen kanske. Lite musik måste man ju tåla, hur ska man annars orka? /Kram på dej du e bäst hälsa bossen det om hon/han ringer. så de så /Carro

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Carro! Lustigt att man blir så ledsen när man får kritik av personer som inte vet hur man ger negativ feedback. Hade gärna sänkt musiken lite till om de sagt det trevligt och inte pekat finger, 65 år är de...helt sjukt.

    Dags att ses för en drink eller lite vin snart va?

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Rötägg finns tyvärr överallt. Du är stark, älskade barn, du fixar det här. Om de kommer fler gånger, ta diskussion med dem innan ni startar passet.

    SvaraRadera
  4. Du är så grym vännen så låt inte två idioter förstöra det bästa du vet i livet. "Bit ihop" som Sanna säger!

    SvaraRadera
  5. Men Pillanvännen, sån´t där ska du bara dissa direkt!Instämmer med föregående,du äger. Tänk på alla som tycker du är bäst istället!Paret kan du skicka till mig, jag har gubbar på 75+ som glatt kör mina moves till Rap das almaz. HÖGT och utan gnäll... puss

    SvaraRadera
  6. TACK underbara vänner för fina ord!
    Nu siktar vi på en ny vecka med ny energi!
    Kna lova er att "paret" INTE kommmer delta mer på mina pass, det har jag fått förklarat för dem men jag känner att jag kommer klara mig utan dem faktiskt, helt klart! :-)

    Efter en härlig helg, dock med sjuka barn.....så är jag redo igen. Har fyllt på med energi från Kvartalsutbildningar i RPM och Bodypump i helgn så nu är jag redo!

    Kram och ta hand om er! kram kram

    SvaraRadera