måndag 8 mars 2010



Tänk vad ont de har i sina kroppar idag. Men tänk också på hur starka de är sina tankar idag. Vilken självkänsla, svårt att toppa sitt självförtroende med något starkare än att genomföra ett Vasalopp. 9 mil på skidor, vilken energikick, vilken plåga, vilken lycka att få glida in över mållinjen i Mora, då snackar vi energikick!
Jag har ju gjort de andra 3 grenarna i klassikern sista året men jag avböjde Vasaloppet, hade jag vetat att vi skulle få så mycket snö så kanske jag hade övervägt. Väldigt dyrt och väldigt tidskrävande annars.
Det måste göra sååå ont i hela kroppen och man måste hinna tvivla många gånger längs de 9 milen..men kan tro att det är över så fort man passerar mållinjen. Precis som när man springer i mål på Lidingö eller glider in i Motala på cykeln.
Det är ju den känslan man har kvar och den känslan som gör att man utsätter sig för utmaningar om och om igen även om man som sagt tvivlar längs vägen ibland.

Jag är stolt över min vän som helt ensam kör upp till Sälen för start och sedan tar sig igenom dessa 9 mil ensam!!!! Det är starkt gjort!!! Men så har han också en klassiker medalj nu och det har inte Pillan! Men someday, somehow I´ll be there! Promise!
Kan ju inte sitta på pensionäshemmet och undra om och om igen om jag egentligen hade klarat det....måste ju ta reda på det innan det är för sent annars vet man ju inte:-)

Man måste våga utmana sig själv och se hur mycket man klarar för vi är sååå mycket starkare än vi tror!!

kram på er

1 kommentar:

  1. Du har så rätt! Jag är jättesugen på att oxå åka det en dag. Har än så länge bara klarat av tjejvasan. Men det skulle ju vara underbart att få säga att man åkt hela vägen...Kram

    SvaraRadera