lördag 13 mars 2010

Sömn..

En av de viktigaste bitarna för att orka ha en högträningsbelastning i livet är sömnen....
Lägger man till mat, vila, glädje och hårt arbete så är man på topp vad gäller att få resultat i sin träning.
Jag tränar, tränar, tränar  och äter,äter,äter och glädjen är med mig....det jag lider brist på i mitt liv just nu är sömnen! Vet inte hur jag ska lyckas få den att funka, man kan ju int elägga ner sitt ansvar som förälder nattetid bara för att min träning ska fungera.
Tänker man på att träningen faktsikt är mitt jobb så kanske jag kan få dispens ibland för att få sova, lr hur? Måste ju faktiskt kunna sköta mitt jobb för annars är jag verkligen ingen ansvarsfull mamma. Pengarna måste ju rulla in varje månad.
Blir nog bättre med tiden men jag kan tycka att Den borde funka redan nu med tanke på att yngsta barnet, Dotter är 4 år nu.....men ja lever på hoppet!
Först var det sömnproblem, rent allmänt och nu är det hennes astma vi brottas med på nätterna...men Snart så Måste det vända!
Inatt fick jag sova 3 timmar i sträck för första gången på nästan 2 veckor och helt otroigt hur utvilad jag känner mig efter det!

Jag älskar ju att träna mer än någonting annat, förutom nära och kära förstås men de går ju självklart före Allt.

Idag ska jag gå på en kostföreläsning som en vän till mig ska hålla i, alal instruktörer på våra anläggningar i området är inbjudna och dettta ska bli hur skoj som helt. Jag jobbar i receptionen samtidigt men får springa lite emellan...Ser fram emot detta jättemycket.

Mot kostföreläsningen!

kram på er

1 kommentar:

  1. Hej vännen, jag håller tummarna för att du får sova fler timmar i sträck i natt. Jag lider verkligen med dig, jag mår skit rent ut sagt när jag inte får sova. Men för mig handlar det om några nätter lite då och då så jag ska inte klaga. Jag tänker på dig och hoppas det blir bättre. KRAM

    SvaraRadera